BUN VENIT LA
INSTITUTUL PENTRU CUPLU ȘI FAMILIE
formare profesională de înaltă calitate și servicii de psihoterapie și consiliere pentru familii, cupluri, copii, persoane individuale și grupuri

Cu ce ajută psihoterapia?

in Psihoterapie

In momentul in care persoana prezintă una din problemele de mai sus pot găsi în cadrul terapiei:

 -  sprijin din parte unei perasoane care in sfarsit ascultă și răspunde cu responsabilitate

- un context care să le permită să se opreasca si să analizeze evenimente dureroarse sau in care a simtit emotii negative

- sa constientizeze anumite emotii, comportamente, ganduri, interactiuni pe care nu le vedea pana acum

-  sa experimenteze sau sa rexperimenteze evenimente care sa ii arate ca se poate comporta si simti altfel, că lucrurile se pot schimba

-  sa vada la el și la ceilalti anumite aspecte pe care pana atunci nu le vedea

-  sa gaseasca resurse, motivatii pentru a porni o serie de proiecte care pana atunci erau blocate

-sa se clarifice, să înțeleagă, să facă proiecte coerente de viitor.

- sa se accepte pe sine și pe ceilalti pentru a putea porni strategii eficiente  de a schimba comportamentele și interactiunile care ii deranjeaza

-  sa poata trai emoțiile intr-un mod adecvat, fara sa se dea peste cap sau să se blocheze intreg sistemul de relații.

- să poată să schimbe modul în care relaționează cu membrii familiei și cu alte persoane din contextul social

- să găsescă modalități diferite de raportare la aceeaș situație.

- să se raporteze diferit la familia de origine (să rezolve vechile probleme, să ierte, să fie iertat, să exonereze, să iasă emoțional din relația părințiloretc.)

-să schimbe perspectiva asupra propriei vieți și să își dea voie să valorizeze și evenimentele uitate din propria viață care spun despre ei altceva decât povestea dominantă

- să găsească un specialist care să îi antreneze pentru a dobândi noi abilități și atitudini folositoare în viață

- să găsescă un spațiu de dialog deschis în care să poată vorbi, să fie ascutat, să i se răspundă, să reușescă să asculte din care să reiască aspecte noi în mod folositor pentru clienți care să îi mobilizeze resursele.